fbpx
Oldal kiválasztása

Miből áll az immunrendszer?

Az immunrendszer egy összetett struktúra. Az immunrendszer külső védelmi vonala maga a bőrünk. Belülről a nyirokrendszerhez tartozó mandulák, a lép, a csecsemőmirigy és a bél bizonyos szakaszai tartoznak az immunrendszer körébe. Emellett az immunrendszer a falósejtekkel és antitestek termelésével küzd a kórokozók ellen.

Gyengítő tényezők

Téves azt gondolni, hogy az immunrendszer erősítésére csak télen van szükség. A szervezet ellenálló képességét egész évben kórokozók teszik próbára. Naponta százával kerülünk kapcsolatba mikroorganizmusokkal, ám, ha a szervezet felkészült, akkor ezek az apró dolgok nem okoznak gondot.

Ha stresszes időszakot élünk, nem pihenjük ki magunkat, vagy betegségből lábadozunk, esetleg emberekkel zsúfolt helyeken tartózkodunk a nap nagy részében, az még az erős immunrendszert is kikezdheti.

Az életmód tehát az elsődleges tényező, ami az immunrendszer működését befolyásolja. Ide tartozik a táplálkozásunk éppúgy, mint a hangulatunk. Egy kiegyensúlyozott, pozitív gondolkodású, boldog ember sokkal nehezebben betegszik meg, ill. hamarabb küzdi azt le.

Az immunrendszer erősítésének módjai

  • Az elsődleges a stressz kerülése lenne, ami nehéz, de nem lehetetlen. Gondolatainkat mi uraljuk, mint ahogy arról is mi döntünk, hogyan reagálunk egy adott élethelyzetre. Saját magunk érdekében igyekezzünk pozitívabban állni a dolgokhoz, és egy-egy problémát inkább konstruktívan megoldható feladatként kezelni.
  • A következő fontos pont az étrend. Az immunrendszer sokszor azért gyengül meg, mert a megfelelő tápanyagok nem jutnak be a kellő mértékben a szervezetbe. Ez jelentheti a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásának növelését. A növények közül hasznos a fokhagyma, spenót és a gyömbér.
  • Kerüljük a túl sok szénhidrátot és cukrot, mert az elhízás sem kedvez az immunrendszer erősítésének. Ha van mód rá, mindennapi rendszerességgel végezzünk könnyű testmozgást otthon. Saját súlyos gyakorlatok, ásványvizes palackok segítségével végzett gyakorlatok, mert a testmozgás hihetetlenül jótékonyan hat a szervezet belső folyamataira. Számos online tanács, gyakorlat, blog található az interneten az otthon végezhető testedzésről.
  • És ne feledkezzünk meg a folyadékbevitelről sem. Akkor igyunk, ha szomjasok vagyunk, de a napi 2,5 liter víznek mindenképpen be kellene jutnia.
  • Fogyaszthatunk zöld tea vagy gyógynövény (zsúrló, csalán)  teakeveréket is. Ezek természetes módon támogatják meg a szervezetünket, gyulladáscsökkentőek, vértisztító hatásúak. Az immunerősítő gyógynövények közé tartozik a kasvirág, az astragalus gyökér, a ginzeng, a bazsalikom, de az orbáncfű is.
  • Ne feledkezzünk meg a környezet tisztán tartásáról sem, illetve a légtér fertőtlenítéséről, ami történhet olyan illóolajokkal, melyek a pozitív kedvünkre is hatnak egyben. Az immunrendszer erősítésére hatékony cseppek a bergamott, eukaliptusz, menta, kakukkfű, niaouli és teafa.
  • Az étrend-, illetve táplálékkiegészítők is hasznosak. Rengeteg vitamin, vitamin komplex, Béres-csepp, svédcsepp, kapszula, grapefruit mag kivonat, és vitaminokat és ásványi anyagokat egyaránt tartalmazó készítmények állnak rendelkezésre a gyógyszertárakban.

Fontos kiemelni, hogy gyógyhatású készítményeket, nem vényköteles gyógyszereket ( pl. láz- és fájdalomcsillapítók, köhögéscsillapítók) az interneten, webshop útján is tudunk rendelni, így nem kell értük gyógyszertárba menni, házhoz szállítják.

Időpontkérés
close slider