Nőgyógyászat

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a rendszeres nőgyógyászati szűrés. Rengeteg olyan betegség vagy lappangó probléma van, ami nem okoz tüneteket, így szűrés hiányában rejtve marad. Hosszú távon azonban olyan súlyos betegségek, vagy rendellenességek is kialakulhatnak, mint a meddőség vagy daganatos betegségek.

Nőgyógyászat Budapesten, exkluzív környezetben

Miért válaszd a Dr.Goodwin nőgyógyászati magánrendelést?

Mert kiváló szakmai színvonalon dolgozó, segítőkész szülész-nőgyógyász szakorvosok várnak, akik szűrővizsgálatokat, terhesgondozást és szülés levezetést, valamint kisebb nőgyógyászati beavatkozásokat végeznek.

A magasszínvonalú nőgyógyászati magánrendelés Budapest egyik legexkluzívabb klinikáján, különleges környezetben és jól felszerelt rendelőkben zajlik.

Ne halogasd a nőgyógyászati vizsgálatot, jelentkezz be hozzánk!

Éves nőgyógyászati szűrővizsgálat CSAK 35 000 Ft-ért !

A vizsgálat tartalmazza az alábbiakat:

• Konzultáció
  • Bimanuális vizsgálat (kismedencei szervek tapintásos vizsgálata)
  • Méhnyakrákszűrés (citológiai mintavétel)
  • Hüvelyi ultrahang vizsgálat
  • Emlő tapintásos vizsgálata (külön kérésre)

Nőgyógyászati vizsgálatok

A nőgyógyászati vizsgálatok menete mindig attól függ, hogy a páciens milyen panasszal érkezik meg klinkánkra. De minden első találkozás egy konzultációval kezdődik, majd ezt követően zajlik a tényleges nőgyógyászati vizsgálat.

Konzultáció nőgyógyász szakorvosunkkal

A kórtörténet felvétele egy kötetlen beszélgetés alatt történik. Megbeszélitek, hogy eddig milyen nőgyógyáaszati kezelésekben részesültél, vannak-e panaszaid, tervezel-e a közeljövőben babát, szükséged van-e fogamzásgátlásra.

Nőgyógyászat Budapest

Hüvelyi fizikális vizsgálat

A vizsgálat során a nőgyógyász a nőgyógyászati kacsa – egy speciális fénykibocsátó nagyító eszköz – segítségével megvizsgálja a szeméremtestet, a hüvely belső felületét és a méhszájat.

Hüvelyi ultrahang vizsgálat

Ezután következik a hüvelyi ultrahang vizsgálat, ahol a vizsgálófejet egy zselészerű anyaggal vonják be, és ezt vezetik finoman a hüvelybe. A vizsgálat során jól látszik a méh nagysága, elhelyezkedése és szerkezete.

Méhnyakrák szűrés, azaz cytologia

18 éves kor felett évente egyszer javasolt elvégezni a méhnyakrák szűrést. Ilyenkor a nőgyógyász egy sejtvételi eszközzel mintát (kenetet) vesz a méhszáj felszínéről és a méhcsatorna kezdeti szakaszából. Ezt a kenetet küldi tovább a laborba, ahol mikroszkóppal vizsgálják az esetleges elváltozásokat.

A rendszeres méhnyakrák-szűrés azért fontos, mert így még időben kiszűrhető a rákmegelőző állapot, megelőzve ezzel a komolyabb megbetegedéseket.

A hüvelyváladék vizsgálat

A hüvelyváladék vizsgálatához mintavétel szükséges. A hüvelyváladékból vett minta alapján kiszűrhetőek egyes bakteriális és gombás fertőzések és az esetleges hüvelygyulladás is.

Emlő vizsgálat

Az emlő kézzel történő vizsgálatát szintén érdemes évente egyszer elvégezni. A vizsgálat során a nőgyógyász tapintásos vizsgálatot végez az emlőkön és a hónalj területén.

Ugyanakkor az emlő és hónalj havi rendszerességű otthoni vizsgálata is nagyon fontos. Segítségével időben észreveheted az esetleges elváltozásokat!

Nőgyógyász Budapesten extra igényes rendelőnkben

Milyen tünetek észlelése esetén fordulj nőgyógyász szakorvosunkhoz?

• Ha a menstruációd kapcsán tapasztalsz bármilyen tünetet, például fájdalmat, erős görcsöket, ájulást, vagy rendszertelen a menstruációs ciklusod
    • Ha a szeméremtesteden tapasztalsz olyan tüneteket, mint a viszketés, a duzzadtság, az égő érzés, vagy bármilyen csomós, hólyagos vagy szemölcs-szerű elváltozást
    • Ha a hüvelyedben égő vagy viszkető érzést tapasztalsz, valamint ha megváltozik a folyás színe, szaga vagy állaga
    • Ha a szexuális együttlét bármilyen kellemetlen tünetet okoz, legyen az fájdalom vagy vizelési inger az együttlétet követően
    • Ha bármilyen, ismeretlen eredetű vérzészavar lép fel
    • Ha ismeretlen eredetű hormonális változás jeleit tapasztalod magadon, különösen változókorban: erősebb hajhullást, fokozott szőrnövekedést, bőrelváltozásokat, acnét, hőhullámoka, szívritmus zavarokat, tartós fáradtság érzést vagy akár súlygyarapodást
    • Ha fogamzásgátló szedése mellett jelentkeznek nálad kellemetlen tünetek, mint például a súlygyarapodás
    • Ha a melledben észlelsz bármilyen elváltozást, például fájdalmat, váladékozást, csomókat, vagy megváltozik a melled formája vagy a mellbimbód behúzódik

A nőgyógyász szakorvosok a tünetek alapján végzik el a nőgyógyászati vizsgálatot, és írnak elő további célzott vizsgálatokat.

A nőgyógyászati magánrendelésen végzett leggyakoribb kezeléseink

Fogamzásgátlás

Nőgyógyász szakorvosunkkal közösen biztosan megtaláljátok a számodra legmegfelelőbb fogamzásgátlási módszert!

A felfázás nőgyógyászati szövődményeinek kezelése

A felfázás eredetileg bakteriális eredetű fertőzés, viszont ha nem kezelik megfelelően, időről időre visszatérhet. Felfázásos tünetek esetén javasolt a nőgyógyászati vizsgálat, mert a betegség sok esetben nőgyógyászati szövődményekkel is járhat.

Méhszájseb kezelése

A méhszájseb a valóságban többnyire nem igazi sebet takar, hanem a méhnyak csatornájában található hengerhám és laphám közötti eltolódást hívják így. Fiatal lányoknál gyakori, hogy a hengerhám kitüremkedik a méhszáj felszínére. Bár később beljebb húzódik, de előfordulhat, hogy bővebb folyást, és sérülékenysége miatt enyhe vérzést okoz.

Ha nem tapasztalsz tüneteket, akkor a méhszájsebet csak ritkán kell kezelni, tünetek esetén érdemes műtéti úton, ecseteléssel, lefagyasztással vagy leégetéssel eltávolítani.

A nőgyógyászati magánrendelésen minden szükséges kezelést el tudunk végezni

HPV szűrés és HPV oltás

A HPV azaz humán papillomavírus a felelős a méhnyakrák nagy százalékáért, de egyéb elváltozásokat is okozhat. Éppen ezért érdemes beadatni azt a védőoltást, amely a megbetegedések nagy részét okozó vírustörzsek ellen véd.

Ha a rákszűrés eredménye kóros elváltozást mutat, akkor pedig szükséges a HPV tipizálása.

Candida kezelés

A Candida egy mindenkiben jelen lévő gombafajta, amelynek kóros elszaporodása okozza a hüvely gombás fertőzését. Ez igen gyakori betegség, szinte minden nő találkozik vele élete során. Lehetőséged van vény nélkül kapható készítményekkel kezelni, viszont amennyiben a fertőzés kiújul, keresd fel nőgyógyász szakrendelésünket!

Chlamydia kezelése

A Chlamydia egy alattomos nemi úton terjedő betegség, amely sokszor semmilyen tünetet nem okoz. Azonban sajnos sokszor komoly szövődményei lehetnek! A kezeletlen Chlamydia ugyanis a petevezeték részleges vagy teljes elzáródását okozhatja, ami meddőséghez vezethet.

Gardenerella vaginalis teszt és kezelése

Ez a kórokozó az igen gyakori bakteriális vaginózis egyik okozója. A bakteriális vaginózis a hüvelyflóra megváltozását okozó hüvelygyulladás. Ilyenkor a normális lactobacillus flóra helyét átveszi a Gardenerella Vaginális és egyéb Gram negatív anaerobok. Ha a hüvelygyulladás tüneteit vagy kellemetlen “halszagú” folyást tapasztalsz, akkor mindenképpen szükséges a teszt elvégzése.

Endometriózis kezelése

Az endometrium a méhüreget borító nyálkahártya, amely a menstruációs ciklusod során havonta felépül és leválik. Az endometriózis az a betegség, amikor ez a nyálkahártya a méhüregen kívül is elterjed. Ez akár meddőséget, nagyon erős menstruációs görcsöket, szexuális együttlétek alatti fájdalmat vagy véres vizeletet, székletet is okozhat. Ilyenkor laporoscopos műtétet végzünk, aminek a célja az életminőség jelentős javulása, a teherbeesés esélyének megnövekedése.

Nőgyógyász Budapesten? Nálunk a helyed!

Terhesgondozás és szülészet-nőgyógyászat magánrendelésünkön

Terhesgondozás és szülészet szolgáltatásunk a gyermekvállalás tervezésétől kezdve, a várandósság ideje alatt és egészen a szülésig elkísér.

HyCoSy vizsgálattal is segítünk, amennyiben a gyermekvállalás akadályokba ütközik. Ez a különleges vizsgálat a petevezeték átjárhatóságát méri fel.

A terhesgondozásról több információt itt találsz!

Egy nő akkor a legszebb, ha belül és kívül is jól érzi magát. A Dr. Goodwin nőgyógyászat Budapest egyik legszínvonalasabb rendelőjében a legmagasabb ügyféligényeket is ki tudja elégíteni.

Dr. Kósa Zsolt Szülész-nőgyógyász

Dr. Kosztin Árpád, Szülész - nőgyógyász