Fáj a szájtöltés? Így csökkentsd a kellemetlenségeket! - Dr. Goodwin

Fáj a szájtöltés? Így csökkentsd a kellemetlenségeket!

Alapvetően kijelenthetjük, hogy az ajakfeltöltés nem fájdalmas beavatkozás, amennyiben olyan szakemberre bízod magad, aki tapasztalt az eljárásban, és betartasz néhány szabályt, hogy minél előbb letudd a szájtöltés után jelentkező apróbb kellemetlenségeket.

Mit tud a hialuronos szájfeltöltés?

Az ajakfeltöltés formás ajkakat biztosít a száj térfogatának növelésével, de remekül beválik az egyenetlen ajkak korrigálására, valamint a száj sarkainak megemelésére is. A töltőanyag lehet hialuronsav, a páciens szervezetből nyert zsír, szilikon vagy implantátum, amelyek közül a hialuronsav a leggyakrabban használt anyag.

A hialuronsav egy természetesen előforduló poliszacharid, amely kenőanyagként működik az ízületekben, az idegek körül, a szemekben és a bőr mátrixának természetes részeként. Injekciózáskor a hidratálási folyamat révén volumennövelő hatású, mivel természetes módon magához vonzza a vizet, így a terület, ahol a beavatkozást végzik, dúsabbnak tűnik.

A konzultációt követően, amelynek során meghatározzák a páciens céljait, az ajkakat érzéstelenítik és alkohollal tisztítják meg, majd a töltőanyagot egy apró tűvel fecskendezik be a kívánt területekre. Ezután finoman átmasszírozzák az injekciók helyét az ajakfeltöltés utáni csomók kialakulásának megakadályozására. Az egész folyamat körülbelül 30 percet vesz igénybe, a hatás viszont 8-14 hónapig tart.

Fáj a szájtöltés? Az érzéstelenítés módjai ajakfeltöltésnél

Az ajakfeltöltés többnyire csupán enyhe kellemetlenséggel jár. Az eljárás során az orvos helyi érzéstelenítőt használ, amely elzsibbasztja az ajkakat, így a páciens nem érez fájdalmat, hogy a beavatkozás a lehető legkényelmesebb legyen. Ezek a krémek gyakran benzokainból, lidokainból és tetrakainból állnak, és nagyjából 15 perc után hatnak.

Olykor speciális vezetéses érzéstelenítést is alkalmaznak az idegek blokkolására, de a kezelést követő jeges pakolás is enyhíti az enyhén csípő érzést. A helyi érzéstelenítésen túl bizonyos töltőanyagok lidokaint is tartalmaznak, ami hozzájárul a fájdalomérzet csökkentéséhez.

Milyen mellékhatásokra számíthatsz ajakfeltöltés után?

Nyilvánvaló mellékhatásként duzzanat és véraláfutás jelentkezhet, ezért tanácsos, hogy ne közvetlenül egy fontos alkalom előtt csináltasd meg az ajkadat.  A duzzanat nagy része két nap múlva lelohad, két hét alatt pedig teljesen megszűnik. Némi véraláfutás is számolhatsz ami teljesen normális, de ha jelentős fájdalmat, vagy erőteljesebb véraláfutást tapasztalsz az ajak területén kívül, azonnal fordulj a kezelést végző orvoshoz!

ajakfeltöltés előtte utána

Hyaluronsavas ajakfeltöltés utáni duzzanat kezelése

Hyaluronsavas ajakfeltöltés után helyezz  jégpakolást az ajkaidra, alváshoz pedig emeld meg a fejed két párnával, hogy csökkentsd a duzzanat valószínűségét. Igyál sok vizet, ami segíti a szervezet gyógyulását, és próbáld csökkenteni a nátriumfogyasztást, ami súlyosbíthatja a puffadást.

Mit kerülj szájfeltöltés után?

• Legalább 24 órán keresztül ne használj sminket, és csak óvatosan tisztítsd a bőrödet.
  • Az alkohol vérhígító hatású, ezért az ajakfeltöltés után legalább 24 órán át kerülni kell. Emellett gyulladást is okozhat, növelheti a véraláfutások valószínűségét, és súlyosbíthatja a duzzanatot.
  • Legalább egy hétig ne masszírozd vagy ne gyakorolj határozott nyomást az ajkakra.
  • A kezelés után érdemes legalább egy hetet várni a repüléssel, mivel a légnyomás súlyosbíthatja a duzzanatot és a véraláfutást.
  • A kezelés után legalább 48 órán át kerüld a megerőltető testmozgást és az UV-sugárzást, illetve a magas hőmérsékletet, például a gőzfürdőt, a szaunát, mivel a túlzott meleg fokozhatja a duzzanatot.
  • Fogyassz könnyen ehető ételeket, kerüld a szívószál használatát a nyomás miatt.

eszünkbe se jusson a szájfeltöltés otthon

Reméljük, megnyugatóan megválaszoltuk számodra, hogy fáj-e a szájtöltés. Ha esztétikus, természetes hatást szeretnél fájdalmak nélkül, keresd fel a Dr. Goodwin Szépség- és Egészségközpont szakembergárdáját, ahol magasan képzett, nagy szakmai tapasztalattal bíró, elismert plasztikai sebészekre bízhatod magad, akik 100%-os elégedettségi garanciát vállalnak kezeléseikre. Gyönyörű, exkluzív környezetben szeretnél fiatalodni? Foglalj időpontot ingyenes konzultációnkra, ahol orvosoddal megbeszélhetitek, hogy milyen megoldásokat javasol, hogy szépséged továbbra is tündököljön!