A hialuronsav jótékony hatásai a szervezetre

A hialuronsav a szépségápolási termékek sztárjaként, illetve csodaösszetevőjeként ismert. Nem véletlen, hiszen számos pozitív hatása van, nem csak bőrünkre, hanem a szervezetünkre nézve is. Vízmegkötő erejének, illetve szövetbarát jellegének köszönhetően több gyógyszerészeti termék alapanyaga is. Jótékony hatásait már számos kutatás alátámasztotta, így nem csoda, hogy mindig fény derül egy újabb, s újabb pozitívumra. A szépségiparon kívül a gyógyszeripar is hirdeti fontosságát, hiszen az orvostudomány szinte minden területén megoldást nyújt.

Blogcikkünkben most összegyűjtöttük nektek a hialuronsav szervezetre gyakorolt, jótékony hatásait

Csökkenti az izomfájdalmat!

A hilauronsav segítségével az izomzat könnyebben gyógyul, illetve rugalmas marad. Sportolás esetén jótékony hatása van arra, hogy az izomzat terhelhetőbb legyen.

Gyógyítja a szemszárazságot!

Napjainkban szinte mindenki megküzdd a szemszárazsággal, ami a fáradtságból, és a kialvatlan hétköznapokból adódik. Ez ellen jó orvosságot nyújtanak az olyan készítmények, amelyek hialuronsavat tartalmaznak, hiszen a szemhüvely belsejében lévő folyadék nagy részét is hialuron teszi ki. Az ilyen szemcseppek egyébként megvédik a szemet a káros UVB sugárzásoktól is.

Segíti a csontregenerációt!

Szakemberek, illetve állatkísérletek igazolták, hogy a hialuronsav segít a csontritkulás mértékének csökkentésében, ami a kor előrehaladtával egy nagyon elterjedt, kellemetlen betegség. Ilyenkor hialuronsav tartalmú injekciót adnak a páciensnek, amely elősegíti a porcok erősítését.

Gyógyítja a sebeket!

Vajon, hogy segíthet a hialuronsav a sebgyógyításban? Külső seb esetén a bőrseb mértékét csökkenti, belső fájdalom esetén pedig felgyorsítja a gyógyulás folyamatát. A hialuronsavas étrend-kiegészítők, illetve kapszulák például nagyon jó alternatívák arra, hogy szervezetünk mindig felkészült legyen.

Csökkenti a nyálkahártya irritációját!

A nyálkahártya funkcióit képes feljavítani a hialuronsav, hiszen neki köszönhetően a szennyező anyagok, illetve az allergének is könnyebben kiürülnek a szervezetből. A regenerálódásban fontos szerepet játszik az, hogy a hialuronsav csökkenti a nyálkahártya irritációjának mértékét.

Ahogyan ti is látjátok a hialuronsavnak számos jótékony hatása van, és nincs olyan egészségügyi vagy szépészeti probléma, amire ne nyújtana megoldást megfelelő használata. Éppen ezért olyan népszerű alapanyag a különböző esztétikai kezelések kapcsán is!