Tények és tévhitek: a hialuronsav

Az idő múlása mindig egy olyan dolog volt, ami felett szeretné az ember átvenni az irányítást. Keressük a hosszan tartó fiatalság titkát, a természetes szépség-megőrzésre törekszünk .

Megelőzni a legjobb módszer, viszont akkor se kell csüggedni, ha már megjelentek a nagyobb ráncok, hiszen hamar eltüntethetjük őket, mintha ott se lettek volna! Ez mind fájdalom és hosszadalmas gyógyulási idő nélkül elérhető, a válasz pedig: a hialuronsavas feltöltés! Tudtad, hogy egy hialuron molekula a súlyának ezerszeresét képes ívként megkötni? Ezért az egyik legjobb hidratáló is!

Mi a hialuronsav?

Testünk egyik építőköve, esszenciális aminosav. A hialuron az egyik fő alkotóeleme a testünkben lévő sejtek falának, ráadásul szövetközi űr kitöltő szerepe is nagy. Ezeknek a molekuláknak a ‘halálával’ (apoptózis), csökken az arcbőr rugalmassága (elaszticitása) és megjelennek a ráncok, a bőr megereszkedik. Fontos tudni, hogy a szájon keresztül alkalmazod hialuron készítmények szedése a bőr feszességét nem állítja vissza és nem tünteti el a ráncokat! Ezek a tabletták a porcok egészségét hivatottak megőrizni, nem a már megjelenő ráncokat simítani!

Felhasználása

A hialruon a szépészeti felhasználásán kívül egy rendkívül sokoldalú készítmény, szépen promotálja a sebgyógyulást, érzékeny szemünknek készítenek hialuronos szemcseppet vagy szemműtéteknél hialuronos műcseppet használnak. Injekcióként bőrfiatalításra használják az esztétikában, illetve a plasztikai sebészetben atróphiás hegek kezelésénél népszerű. Injekció formájában használják még az ortopédiában, olyan betegségeknél mint az arthritis, ízületi gyulladás.

Alkalmazása a szépészetben

A hialuron egy csodásan sokoldalú készítmény, felhasználása az esztétikában igen széleskörű: használják ráncfeltöltésre, ajak töltésre és formázásra, atrófiás hegek kezelésére. Arc szimmetria helyreállításra, arckontúrozásra, műtét nélküli orrplasztikára, szem alatti karikák töltésére.

Mire lehet számítani egy kezelés során?

A recepción való bejelentkezés után a pácienseinket bekísérik egy referenshez, akinek el tudják mondani az elképzeléseiket, a referens vagy ajánlhat kiegészítő kezelést, vagy rávilágíthat arra, hogy a páciens számára egy másik kezelés sokkal hatásosabb lenne. Itt kerül sor a forma, anyag, beadási technika meghatározására is. Ezután következik a lidokainos érzéstelenítés kb. 10-15 percig, majd a találkozás az orvossal. Egy utolsó egyeztetést követően megkezdődik a kezelés, ami nagyjából 20 percet vesz igénybe. A páciens megkapja a kezelés utáni utasításokat, és ezzel be is fejeződött az időpontja. A gyógyulási idő rövid, munkába állni, autót vezetni azonnal lehet.

Hialuron injekció, Kollagén, Hialuron szérum vagy Hialuron Pen?

A kollagén is nagy szerept tölt be a bőr szépségének megőrzésében, pontosabban annak rugalmasságában, bár vízmegkötő képessége közel sem olyan jó, mint a hialuronsavé. Ezért megóvásra, tabletta formájában hasznosítható, a ráncokat eltüntetni nem fogja! A hialuron nagy molekula-átmérője miatt krémként nem hasznosítható, mivel nem tud rendesen felszívódni, ezért csak injekció formájában hasznosítható. Pen-ként megnyitják ugyan a bőrt, hogy oda juttassák be az anyagot, de sok szúrás miatt a fertőzés veszélye is sokkal magasabb! Mivel egy testazonos anyagról van szó, ezért maradéktalanul felszívódik és a kezelés megismételhető.

Meddig tart a kezelés hatása?

Mivel a hialuron természetesen is előfordul a testünkben, ezért maradéktalanul felszívódik, ahhoz hogy ez megtörténjen, a szervezetnek nagyjából 8-12 hónapra van szüksége, természetesen ez is egyén függő

Mik a mellékhatások?

A hialuronnak kevés mellékhatása van, ezek közé tartozik az enyhe bőrpír, napsugárzásra való érzékenység (ez általában 2-7 nap alatt elmúlik), nagyon ritka esetben gyulladásos tüneteket okozhat olyan embereknél, akik allergiások a tojásra vagy a tollra.

Kiknek NEM javasolt a hialuronos kezelés?

Nem ajánlott a kezelést elvégezni terhes vagy szoptató édesanyáknak, mivel képes megmaradni az anyatejben és negatív hatással lehet a fejlődő magzatra vagy a csecsemőre.

A kezelés azoknak  nem ajánlott, akik véralvadást befolyásoló gyógyszereket (pl warfarint/Coumadin vagy aszpirint) szednek, mert növelik a vérzés kockázatát.