ÁSZF
DR. GOODWIN SZÉPSÉG- ÉS EGÉSZSÉGKÖZPONT KORLÁTOLT FELELŐSSÉGŰ TÁRSASÁG
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A DR. GOODWIN SZÉPSÉG- ÉS EGÉSZSÉGKÖZPONT Kft., mint egészségügyi, egészségmegőrző és szépészeti magánellátást nyújtó szolgáltató (a továbbiakban: Szolgáltató), valamint a szolgáltatást igénybe vevő természetes személy (a továbbiakban: Páciens) (Szolgáltató és Páciens a továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött egészségügyi és egyéb szolgáltatás(ok) nyújtásával összefüggésben keletkezett – akár szóban-, írásban-, vagy ráutaló magatartással létrejött - valamennyi egyedi jogviszonyra (a továbbiakban: Szolgáltatási Szerződés) - amennyiben a Felek írásban eltérően nem rendelkeznek - jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) rendelkezései az irányadóak.
1. A SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Cégnév: DR. GOODWIN SZÉPSÉG- ÉS EGÉSZSÉGKÖZPONT Kft.
Vezető tisztségviselő: Hazai Anita Éva ügyvezető
Székhely: 1062 Budapest, Bajza utca 54. I. em. 1.
Cégjegyzékszám: 01-09-340392
Adószám: 26707879-2-42
Telefon: +361/600-5040
Email: info@drgoodwin.hu
Web: www.drgoodwin.hu
2. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
2.1. Az egyedi Szolgáltatási Szerződés létrejöttével a Páciens jelen ÁSZF tartalmának megismerését, továbbá annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el.
2.2. Amennyiben a Felek között Szolgáltatási Szerződés írásba foglalásra nem kerül sor, úgy a Páciens Szolgáltatónál való első bejelentkezéskor vagy első személyes megjelenésekor aláírt, vagy ráutaló magatartással elfogadott adatkezelési hozzájáruló,- vagy páciens törzsadatok regisztrációjával vagy szolgáltatás igénybevétele által ráutaló magatartás útján kell elfogadottnak tekinteni jelen ÁSZF-et.
2.3. A Szolgáltató rögzíti, hogy az egészségügyi szolgáltatási tevékenysége a mindenkor hatályos jogszabályi-. szakmai-, valamint etikai szabályoknak maradéktalanul megfelel és a tevékenységének végzéséhez szükséges engedélyekkel, valamint szakmai- és tárgyi feltételekkel rendelkezik.
2.4. A Szolgáltató a Szolgáltatási Szerződésben vállalt Szolgáltatást a jogi, szakmai és etikai szabályok megtartásával, a Páciens egészségügyi érdekeit szem előtt tartva nyújtja. A Szolgáltató a Szolgáltatás eredményéért nem vállal felelősséget. A Szolgáltató tájékoztatja Pácienst, Páciens pedig tudomásul veszi, hogy az egészségügyi ellátást a Páciens által a rendelkezésére bocsátott, valamint a jogszabályok és szakmai szabályok által megkövetelt vizsgálatok alapján rendelkezésre álló információk alapján nyújtja. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Páciens által elhallgatott információk ismeretében megelőzhető, illetve a Páciens veleszületett, örökletes vagy egyéb olyan nem ismert betegségből eredő szövődményekért, amelyek diagnosztizálására csak jogszabály vagy szakmai szabály által elő nem írt vizsgálattal lett volna lehetőség.
2.5. A Szolgáltatót – a Szolgáltatás magánjellegére tekintettel - nem terheli szerződéskötési- vagy fenntartási kötelezettség.
3. SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
3.1. A Páciens a Szolgáltató által nyújtott egészségügyi szolgáltatásokat saját-, illetőleg törvényes képviselője elhatározása alapján veszi igénybe.
3.2. A Felek a Szolgáltatási Szerződést szóban, írásban, valamint ráutaló magatartás útján is érvényesen megköthetik. A Szolgáltató az általa értékesítésre kerülő egészségügyi és egyéb, kapcsolódó szolgáltatásokat (a továbbiakban: Szolgáltatás) az egyedi Szolgáltatási Szerződésben és a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint nyújtja a Páciens részére.
3.3. A Szolgáltatási Szerződést határozott időtartamra kötik. Felek közti jogviszony a Szolgáltatás nyújtásának Szolgáltató által történő megkezdésétől a teljesítéséig terjedő időre kötik, amennyiben a Szolgáltatási Szerződés eltérően nem rendelkezik. A Szolgáltatások igénybevételére a mindenkor érvényes és hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadóak, az egyedi Szolgáltatási Szerződésben foglalt eltérésekkel.
3.4. A Páciens a Szolgáltatás igénybevételével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató tevékenységének végzése során közreműködőt is igénybe vesz, akiknek a tevékenységéért a Szolgáltató úgy felel, mintha a közreműködőre bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
3.5. Szolgáltatások igénybevételére előzetes időpontfoglalás alapján kerül sor. Szolgáltató rögzíti, hogy a Szolgáltatás jellegéből fakadóan bármely előzetesen lefoglalt időpont esetén előfordulhat, hogy a Szolgáltatás nyújtására megkésve kerül sor, mely esetben a Szolgáltató a 4. pontban meghatározottak szerint jár el.
3.6. Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan külső körülmény, elháríthatatlan ok, amely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és amelynek az elkerülése a Szolgáltató részéről nem volt elvárható, és negatívan befolyásolja(hatja) jelen szerződés teljesítését vis maiornak kell tekinteni.
3.7. Felek rögzítik, hogy a vis maior esemény nem eredményez szerződésszegést, továbbá nem ad alapot kártérítési igény benyújtására a Páciens részéről. A Szolgáltató rögzíti, hogy vis maiornak kell tekinteni különösen az alábbi eseményeket: a) az erőhatalom - többek között, de nem kizárólagosan természeti katasztrófa, háború vagy más szükséghelyzet, tűzvész, munkabeszüntetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés-, b) a károsult vagy harmadik személy elháríthatatlan külső közrehatása, c) más külső erő erőhatalomnak nem minősülő, de elháríthatatlan hatás.
3.8. Szolgáltató rögzíti, hogy vis maiornak tekinti a COVID-19 járványra tekintettel felmerült körülmény, amely a szerződés teljesítését akadályozza.
3.9. Vis maior esemény bekövetkezése esetén a Szolgáltató kárenyhítésre köteles, és ebben a körben az alábbiakat ajánlja fel: a) a tervezett Szolgáltatás későbbi napra történő elhalasztása – amennyiben a halasztás a Páciens életét, testi épségét, egészségét nem veszélyezteti
3.10. A Szolgáltatások díja a Szolgáltató honlapján mindenkor hatályos árjegyzék alapján kerül meghatározásra azzal, hogy a mindenkori árjegyzék az egyes műtéti típusok kiinduló árát tartalmazza. A műtétek árának meghatározása minden esetben egyéni árajánlat megadásával történik.
3.11. Páciens a Szolgáltatási Szerződés rendelkezéseinek elfogadásával tudomásul veszi, hogy minden egészségügyi, szépészeti (esztétikai) beavatkozásnak, illetőleg kezelésnek kockázata van és mindazon kockázatot, amely a Szolgáltató vagy közreműködője szakszerű és gondos magatartása ellenére következik be, a Páciens viseli. Szolgáltató rögzíti, hogy a gyógyulás időtartama és menete minden Páciensnél eltérő, a kezelést végző közreműködő személy vagy Szolgáltató kizárólag általánosságban tudja a gyógyulás menetét prognosztizálni.
3.12. Szolgáltatási Szerződés kizárólag közös megegyezéssel, az ÁSZF a Szolgáltató által egyoldalúan módosítható.
4. AZ ELLÁTÁS MENETE
4.1. Általános információk
Szolgáltató nyitvatartási ideje: hétfőtől – péntekig: 9.00 - 19.00 óráig
Szolgáltató elérhetőségei:
a) Szépség – és Egészségközpont címe: 1062 Budapest, Bajza utca 54. I./1.
b) Szépség – és Egészségközpont recepciója: +361/600-5040
c) E-mail cím: info@drgoodwin.hu
d) Web: www.drgoodwin.hu
4.2. Bejelentkezés, Szolgáltatási szerződés megkötése
a) Bejelentkezésre a Szolgáltató nyitvatartási idejében van mód személyesen, telefonon, valamint online időpontkérés útján. A Páciens időpontfoglása a Szolgáltató szóbeli, illetőleg írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé. Visszaigazolás során a Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst – vagy Páciens nevében eljáró harmadik személyt – az időpont lemondásának, valamint Páciens késése esetén fennálló szabályokról.
b) Abban az esetben, ha a Páciens az előre egyeztetett időponthoz képest késve jelenik meg a rendelőben, a Szolgáltató fenntartja a jogot az időpont törlésére; rendelkezésre álló idő esetén amennyiben a késedelem nem haladja meg a 15 percet, a Szolgáltató elvégzi az egyeztetett vizsgálatot. Amennyiben a Páciens késedelme meghaladja a 15 percet, a Szolgáltató a Páciensnek új időpontot ajánl fel. A Páciens egyik esetben sem tarthat igényt semmilyen kártérítésre.
c) Figyelemmel a szolgáltatás speciális jellegére, az előre egyeztetett időponthoz képest előfordulhat késés. A Páciens a később kezdődő vizsgálat vagy beavatkozás tekintetében semmilyen kártérítésre nem tarthat igényt, a Szolgáltató bármilyen késedelemből eredő felelősséget kizár.
d) Páciens minden megjelenése előtt új időpont foglalása szükséges.
e) A Páciens adatainak rögzítésére, továbbá a szolgáltatások igénybevételéhez szükséges jognyilatkozatok – különösen, de nem kizárólagosan az adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozat (a továbbiakban: Adatkezelési nyilatkozat)- kitöltésére, valamint aláírására a Szolgáltató recepcióján, valamint a kezelést végző közreműködő személy előtt – beavatkozás kockázatainak ismertetéséről szóló nyilatkozat - kerül sor.
f) Műtéti, illetve az egynapos sebészeti beavatkozásokat, ideértve különösen, de nem kizárólagosan az „endolift”, szemhéjplasztikai beavatkozások (a továbbiakban együttesen, mint: Műtét) megkezdése előtt a Páciens köteles az egyedi árajánlatot írásban elfogadni (a továbbiakban: Egyedi Árajánlatot elfogadó Nyilatkozat). A hiányos vagy téves aláírás nem érinti a szerződés érvényességét, amely ez esetben a szolgáltatás igénybevételével, mint ráutaló magatartással is létrejön.
g) A Szolgáltatás nyújtásának megkezdését a Szolgáltató az e), valamint Műtét esetén az f) pontban meghatározott nyilatkozatok Páciens általi elfogadása és aláírásáig jogosult megtagadni.
h) A Szolgáltatási Szerződés aláírásának a hiányában is érvényes megrendelésnek minősül a Páciens – vagy törvényes képviselője - részéről minden olyan szóbeli-, írásbeli nyilatkozat vagy ráutaló magatartás – egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele, előleg fizetés, időpontfoglalás -, amely arra irányul, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatást nyújtson a Páciens részére.
i) A Szolgáltató szolgáltatásait egyéni elhatározása, saját döntése, illetőleg törvényes képviselője útján veszi igénybe; jognyilatkozatok megtételére a Páciens vagy törvényes képviselője jogosult.
j) Műtéti beavatkozásokat megelőzően a Szolgáltató tájékoztatja írásban a Pácienst az érkezés és távozás várható időpontjáról, teendőiről - étel és italfogyasztás utolsó időpontjára, Műtéti előkészületekre vonatkozóan -, továbbá az ellátás tartalmáról.
k) A Szolgáltató házirendjét kötelesek a Páciensek és hozzátartozóik betartani.
l) A Szolgáltató a Páciens egészségi állapotáról és kórelőzményi adatokról anamnézis adatlapot vesz fel minden esetben, továbbá egészségügyi dokumentációt vezet az általa végzett egészségügyi beavatkozásokról és ellátásokról.
m) Ambuláns ellátások esetén a Szolgáltató a Páciens vizsgálatairól, a beavatkozásokról ambuláns adatlapot vezet, mely dokumentumokat a vonatkozó hatályos jogszabályok szerint betegdokumentációként kezel, melynek kezelésével kapcsolatos szabályokat részletesen rögzít jelen ÁSZF 8. pontja.
4.3. Megrendelés, lemondás:
a) A Páciens az előre lefoglalt Műtéti időpontját az 5. pontban meghatározottak figyelembevétele mellett jogosult lemondani.
b) A Páciens az előre lefoglalt Kezelés időpontját 5. pontban meghatározottak figyelembevétele mellett jogosult lemondani.
c) Szolgáltató rögzíti, hogy az olyan vizsgálatok lemondására, melyek a Szolgáltató telephelyén kívül kerül elvégzésre – az 5. pontban meghatározottak figyelembevétele mellett – legkésőbb a Szolgáltatás tervezett időpontját megelőző munkanapon 10:00 óráig van lehetőség. Ezt követően a lemondást a Szolgáltató nem tudja érvényesnek tekinteni és a Páciens – vagy érdekkörében eljáró harmadik személy – a tervezett vizsgálati díj teljes összegét köteles megfizetni.
4.4. Szolgáltatási Szerződés megszűnik az alábbi esetekben:
a) a Felek közös megegyezésével,
b) a Szolgáltató jogutód nélküli megszűnésével,
c) a Szolgáltató működési engedélyének a visszavonása esetén,
d) rendes felmondással,
e) azonnali hatályú felmondással,
f) a szerződés teljesítésével,
g) a Páciens halálával,
h) a szerződés lehetetlenné válásával, ideértve azt az estet is, amikor a Paciens egészségügyi állapota nem teszi lehetővé a már aláírt szerződés szerinti és/vagy megkezdett szolgáltatás (további) igénybevételét.
4.5. A Páciens a Szolgáltatási Szerződést bármikor jogosult azonnali hatállyal felmondani. Azonban köteles a Páciens maradéktalanul helytállni a Szolgáltató által már elvállalt kötelezettségekért és az igénybe vett szolgáltatások arányos részét és a Szolgáltató által megrendelt közvetített szolgáltatások ellenértékét köteles megtéríteni.
5. DÍJFIZETÉS
5.1. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató valamennyi szolgáltatást, különösen az egészségügyi szolgáltatásokat, mint magánszolgáltató, azaz nem társadalombiztosítás által finanszírozott szolgáltatásként végzi, melyre tekintettel a Páciens a Szolgáltató részére díjfizetésre köteles (a továbbiakban: Szolgáltatási díj). A Páciens a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások mindenkori tájékoztató jellegű szolgáltatási díjait megtalálja a Szolgáltató honlapján, továbbá teljes díjtáblázatot a Szolgáltató recepcióján, valamint a Szolgáltató telefonon és e-mail útján tájékoztatást nyújt a Páciens részére a mindenkor hatályos árjegyzék alapján kalkulált vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjakról, azonban fenntartja annak változásának jogát, figyelemmel a szolgáltatás egyéni és egészségügyi jellegére.
5.2. Szolgáltatási díj magába foglalja a közvetlen Szolgáltatás nyújtása során felhasznált gyógyszerek, anyagok, gyógyászati segédeszközök árát. Nem foglalja magába a Szolgáltatási díj a Páciens utókezelése során szükséges gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök árát, valamint az utólagosan szükségessé vált további szolgáltatások árat.
5.3. A Szolgáltatási díj kiegyenlítésére Szolgáltató számlája ellenében elsődlegesen magyar forintban - igény szerint Euróban-, a szolgáltatás igénybevételekor – Műtéti beavatkozás esetén azt megelőzően – készpénzzel, bankkártyával vagy előre átutalással kerül sor.
5.4. A Páciens tudomásul veszi, hogy - ellenkező megállapodás hiányában - a jogviszony közte és a Szolgáltató között jön létre, így minden díjtételt a Szolgáltatónak közvetlenül köteles megfizetni, a kiállított számlán feltüntetett határidőn belül. A Páciensnek a Szolgáltató külsős közreműködő intézménye/orvosa irányába fizetési kötelezettsége nem keletkezik, kivéve, ha a Felek ettől eltérően rendelkeznek.
5.5. A Páciens a Műtéti beavatkozás esetében a Szolgáltatási díj összegének 50 %-ának megfelelő előleg megfizetésére köteles (a továbbiakban: Előleg) a Műtéti beavatkozás lefoglalásának időpontjában.
5.6. Műtéti beavatkozások esetén a Páciens a Szolgáltatási díj Előleggel csökkentett összegét a beavatkozás megkezdése előtt 14 nappal köteles a Szolgáltató bankszámlaszámára átutalás vagy készpénz útján megfizetni.
5.7. Amennyiben a Páciens Műtéti szolgáltatás megrendelésétől az Előleg vagy a teljes Szolgáltatási díj összegének megfizetését követően, de még az egészségügyi szolgáltatás tényleges nyújtása, illetőleg igénybevétele előtt eláll:
- i. a Műtét időpontja előtt legalább 7 nappal, úgy a Szolgáltatási díj 30%-ával megegyező összegű;
- ii. a Műtét időpontja előtt 7 napon belül, úgy a Szolgáltatási díj 50%-ával megegyező összegű;
- iii. a Műtét időpontja előtt 24 órán belül, úgy a Szolgáltatási díj 100%-ával megegyező összegű
bánatpénz fizetésére köteles (továbbiakban: Bánatpénz). Amennyiben a Páciens a Szolgáltatási díjat, illetve az Előleget részben vagy egészben megfizette, úgy a jelen pont i-iii pontokban foglalt összeggel csökkentett mértékű Szolgáltatási díj visszafizetésére köteles a Szolgáltató.
5.8. Amennyiben a Páciens a Műtéti beavatkozáson önhibájából nem jelenik meg vagy beavatkozás elvégzésére nem alkalmas állapotban jelenik meg, úgy az 5.7. iii. pontban foglaltak szerinti Bánatpénz szabályai irányadóak.
5.9. Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását mindaddig, amíg a Páciens fennálló tartozását nem egyenlíti ki.
5.10. Amennyiben a Páciens Előleg fizetési kötelezettségének a határidő lejártát követő 3 (három) napon belül sem tesz eleget, a Szolgáltató jogosult a már megrendelt, de még nem teljesített egészségügyi szolgáltatások vonatkozásában létrejött Szerződést azonnali hatályú rendkívüli felmondással felmondani, az ebből eredő következményekért való felelősségét a Szolgáltató kifejezetten kizárja.
5.11. A Szolgáltató a mindenkori Szolgáltatási díjait jogosult egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a díjmódosítás tényét és a hatályos díjjegyzéket – a módosítás hatályba lépését megelőzően - a honlapján köteles közzétenni.
5.12. A Szolgáltatási díj Szolgáltató által való módosítása nem vonatkoznak a már megkötött Szolgáltatási szerződés alapján Páciens által már megrendelt Szolgáltatásokra, kivéve azt az esetet, amennyiben a Szolgáltató díjainak a megváltoztatására a Szolgáltató által igénybe vett, általa közvetített szolgáltatások díjának a megváltozása miatt kerül sor. Utóbbi esetben a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási díj összegét a már megrendelt Szolgáltatások esetén – a Szolgáltatási Szerződésben meghatározott összegtől – eltérően megállapítani.
5.13. Amennyiben a Szolgáltatási díjon felül további költségek merülnek fel, erről a Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst a kiegészítő szolgáltatás megkezdése előtt. A Szolgáltató ezen többletköltséget jelentő szolgáltatásokat kizárólag az ellenérték megfizetését követően kezdi meg.
5.14. Jelen pont rendelkezései nem érintik a Páciens életmentő, illetve a súlyos vagy maradandó egészségkárosodás megelőzését biztosító ellátását, valamint fájdalmának csillapításához és szenvedéseinek csökkentéséhez való jogát.
5.15. Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a vele szemben fennálló, lejárt - és fizetési felszólítás ellenére sem teljesített – követeléseit akár peres úton is érvényesíteni, igénybe venni valamennyi rendelkezésére álló jogi eszközt a követelése érvényesítése érdekében, továbbá harmadik személyre engedményezni, s mindezen igényérvényesítési módok többletköltségeit Páciensre terhelni.
Szolgáltató jogosult lejárt és meg nem fizetett követelés esetén a Páciens adatait jogos követelése behajtása céljából az általa megbízott ügyvéd részére átadni, továbbá az ügyvéd eljárásának minden költségét ügyvédi díjként a Páciensre áthárítani.
Ügyvéd által küldött fizetési felszólítás díja 30 000 Ft + ÁFA. A követelés érvényesítése érdekében jogi képviselő által végzett minden további tevékenység díja 40 000 Ft / óra + ÁFA az ügyvédi megbízási szerződésbe foglalt díjmegállapodás szerint.
Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy a fennálló tartozás fizetési határidőjének elmulasztásával az összes korábban adott kedvezmény érvényét veszti. A fizetendő összeg, az akciós árak helyett az aktuális listaárra változik. A tartozás immár a kedvezménymentes összegen kerül behajtásra minden további követelés érvényesítésével felmerülő költséggel együtt.
5.16. Szolgáltató az általa nyújtott és a Páciens átal legkésőbb a teljesítés napján megtérített egészségügyi szolgáltatásokról 900 000 Ft értékhatárig nem adóalany részére, kizárólag számla kibocsátásra irányuló külön kérés esetén bocsát ki számlát a mindenkori adójogszabályoknak megfelelő adótartalommal (jelenleg tárgyi ÁFA mentes) és ennek megfelelően tünteti fel a díjakat a honlapon elérhető Árjegyzékben is.
A számla egy példányát kibocsátást követően papíralapon a Szolgáltató átadja a Páciens részére és utólag a Szolgáltató a kibocsátott számláról másolatot elektronikus úton kérés esetén sem köteles megküldeni a Páciensnek. A Szolgáltató kizárólag az egészségügyi szolgáltatás teljesítését megelőzően megfizetett előlegről kibocsátott számlát küldi meg elektronikus úton a Páciens részére, de egyéb esetben erre irányuló kérést nem teljesít.
Amennyiben a Páciens, mint a szolgáltatás igénybevevője nem kérte számla kibocsátását és a Szolgáltató jogszabályok alapján sem köteles számlát kibocsátani, akkor a Szolgáltató az ellenérték megfizetéséről nyugtát ad és ezt követően számla kibocsátására utólagos kérés esetén sincs már lehetőség.
5.17. Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy az árjegyzékben feltüntetett Szolgáltatási díjon felül további 7% (maximum 24.990,- Ft) díjat számol fel az alábbi szolgáltatásokra (a továbbiakban: Kényelmi díj): - Atmoszféra, kiszolgálás: minden, ami nem orvosi szolgáltatás. - Illat, zene, fotókiállítás, ízletes kávék és az üdítők, a várakozás idejére.
5.18. Páciens tudomásul veszi, hogy az esztétikai kezelésekhez használt anyagok (pl. botox, hialuronsav) (a továbbiakban: Anyagok), valamint azok kezelt felületeken kiváltott hatása egyénenként eltérő lehet. Erre tekintettel előfordulhat, hogy a kívánt hatás eléréséhez újabb dózis Anyag beadása szükséges.
Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy az esztétikai kezeléshez használt Anyagok a kezelt területeken végleges hatásukat a kezelést követő 14 nap eltelte után váltják ki.
Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy amennyiben a kezelést követő 14 nappal nem a kívánt eredményt váltotta ki a beavatkozás, úgy a további Anyag beadása utáni díjat az aktuális árlistának megfelelően köteles mindenkor megfizetni. Azaz újabb szolgáltatásnak minősül a további Anyag beadásának igénybevétele.
5.19. A Páciens kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási díj összegének 30%-nak megfelelő összegű bánatpénzt megtartani, amennyiben a Páciens részére bármely egészségügyi szolgáltatás teljes Szolgáltatási díját vagy előlegét megfizette.
6. KEDVEZMÉNYEK
6.1. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy az általa nyújtott bármely kedvezmény kizárólagosan abban az esetben illeti meg a Pácienst, ha és amennyiben a Szolgáltatási díjat késedelem nélkül fizeti meg.
6.2. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy az általa kibocsátott ajándékutalványok legfeljebb kibocsátástól számított egy (1) éves időtartamban használhatóak fel, ide nem értve a szezonális - többek között, de nem kizárólagosan karácsonyi, valamint nyári akciók – ajánlatokat.
6.3. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy amennyiben az általa nyújtott bármely kedvezmény feltétele előleg megfizetésével jár és a Páciens a lefoglalt időpontban nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató jogosult az előleg összegét bánatpénz jogcímen megtartani. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy a Páciens a kedvezményes szolgáltatást kizárólag a legfoglalt időpontban jogosult igénybe venni, a Szolgáltató kifejezett eltérő rendelkezése hiányában az időpont módosítására a kedvezmények változatlan fenntartása mellett nem jogosult.
7. ELÉGEDETTSÉGI GARANCIA
7.1. A Szolgáltató rögzíti, hogy elégedettségi garanciát nyújt a Páciensek részére az általa nyújtott Szolgáltatások vonatkozásában (a továbbiakban: Elégedettségi garancia), melynek keretében amennyiben a Páciens nem elégedett a részére nyújtott egészségügyi Szolgáltatással, a teljes Szolgáltatási díj visszatérítésére jogosult a 7.2. pontban foglalt rendelkezések szerint.
7.2. A Szolgáltató kifejezetten rögzíti, hogy az Elégedettségi garancia alapján Szolgáltatási díj – ideértve a Szolgáltatási díjon felül felszámolt Kényelmi díjat - visszatérítésére kizárólag orvosszakmai szempontból indokolt esetekben köteles.
8. PÁCIENSEK JOGAI
8.1. Önrendelkezési jog
8.1.1. A Pácienst megilleti az önrendelkezéshez való jog. Ennek keretében a Páciens szabadon dönthet:
a) arról, hogy a Szolgáltató által nyújtott Szolgáltatást igénybe veszi-e, illetve annak során mely beavatkozások elvégzésébe egyezik bele, illetve melyeket utasít vissza – azonban ezen magatartás a már nyújtott szolgáltatások díjfizetési kötelezettsége alól nem mentesíti,
b) a kivizsgálása és kezelése során felmerülő kérdésekben. Amennyiben a Felek nem kötnek írásban Szolgáltatási Szerződést az előzetesen elvégzett orvosi vizsgálatok, az átadott betegdokumentáció vagy a számla Páciens részéről való aláírása a kivizsgálás és kezelésre vonatkozó beleegyezésnek tekintendő.
8.1.2. A Páciens – cselekvőképtelenség esetén az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény („Eütv.”) szerint nyilatkozattételre jogosult személy – a Szolgáltató az Eütv-ben meghatározott feltételek szerint jogosult: a) megnevezni azt a cselekvőképes személyt, aki jogosult helyette a beleegyezés, illetve a visszautasítás jogát gyakorolni, illetve, akit tájékoztatni kell, b) bárkit kizárhat a beleegyezés és a visszautasítás jogának helyette történő gyakorlásából, illetve tájékoztatásból.
8.1.3. A Páciens beleegyezésére a beavatkozás elvégzéséhez nincs szükség amennyiben közvetlen életveszélyben van, illetőleg abban az esetben, ha az adott beavatkozás vagy intézkedés elmaradása mások - ideértve a 24. hetet betöltött magzatot is - egészségét vagy testi épségét súlyosan veszélyezteti.
8.1.4. A Szolgáltató vélelmezi a Páciens beavatkozásokba történő beleegyezését, amennyiben az egészségi állapota következtében beleegyező nyilatkozat megtételére nem képes, és a) a beleegyezés jogának a gyakorlására az Páciens által megnevezett személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna; b) Műtéti beavatkozások esetén akkor, ha a Páciens által megnevezett, vagy az Eütv. rendelkezései szerinti személy nyilatkozatának beszerzése késedelemmel járna és a beavatkozás késedelmes elvégzése az Páciens egészségi állapotának súlyos vagy maradandó károsodásához vezetne.
8.1.5. Amennyiben a Páciens a beleegyezését a Szolgáltatási Szerződésben elismert általános tájékoztatás ellenére alapos ok nélkül nem adja meg, illetve alapos ok nélkül visszavonja: a) köteles a Szolgáltató ebből eredő kára, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségei megfizetésére, b) a Szolgáltató jogosult a megkötött szerződéstől elállni, c) a Páciens egészségi állapotában ebből eredően bekövetkezett károkat a Páciens köteles viselni.
8.1.6. Amennyiben a Páciens a Szolgáltató által előírt kontrollvizsgálaton nem jelenik meg vagy az igénybe vett egészségügyi szolgáltatással összefüggésben felmerült szövődménnyel kapcsolatban a Szolgáltatót haladéktalanul, illetve akadályoztatása esetén az akadály elhárulta után haladéktalanul nem tájékoztatja, vagy a Szolgáltató által a szövődmény kezelésére felajánlott beavatkozást, vagy a diagnózis felállításához szükséges vizsgálatot visszautasítja, ahhoz nem adja a beleegyezését, ennek minden következménye a Pácienst terhelik. 8.2. Egészségügyi dokumentáció megismerésének joga
8.2.1. A Szolgáltató a Páciensről, személyi adatairól, a rendelkezésére bocsátott kórelőzményről, valamint a végzett Szolgáltatásokról egészségügyi dokumentációt vezet.
8.2.2. A Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatokat. Továbbá jogosult az egészségügyi dokumentációba betekinteni és arról kivonatot vagy másolatot igényelni a Páciens.
8.2.3. Az egészségügyi dokumentációval a Szolgáltató, az abban szereplő adatokkal a Páciens jogosult rendelkezni.
8.2.4. A Páciens egészségügyi adatait hozzájárulása nélkül is közölni kell, amennyiben ezt törvény elrendeli, vagy ezt mások életének, testi épségének és egészségének védelme szükségessé teszi.
8.3. Tájékoztatáshoz való jog
8.3.1. A Páciens a Szolgáltatási Szerződés aláírásával, ennek hiányában a kockázat ismertető nyilatkozat aláírásával kijelenti, hogy a Szolgáltatás megkezdése előtt az egészségügyi ellátással kapcsolatban minden tájékoztatást megkapott:
a) egészségi állapotának orvosi megítéléséről,
b) a javasolt vizsgálatokról, szükséges beavatkozásokról – beleértve ezek elmaradásának minden lehetséges következményét és a beavatkozás elvégzése esetén is lehetségesen fennmaradó betegségről, fájdalomról,
c) a vizsgálatok, beavatkozások elvégzésének tervezett időpontjairól,
d) a vizsgálatok és beavatkozások folyamatáról és várható kimeneteléről,
e) a javasolt otthoni utókezelésről, életmódról, valamint
f) a vizsgálatok és beavatkozások tekintetében fennálló döntési tájékoztatásban részesült, olyan formában, amelyet megértett, az ellátással és a fentiekkel kapcsolatban feltett kérdéseire választ kapott, ennek alapján az ellátással kapcsolatos körülményeket szabadon mérlegelve döntött a Szolgáltatási Szerződés megkötése, és az egészségügyi ellátás igénybevétele mellett,
g) a Páciens betegjogaira és azok érvényesíthetőségére vonatkozó információkat.
8.4. Kapcsolattartás joga
A Páciens jogosult kapcsolatot tartani fekvő-beteg ellátás során azzal, hogy joggyakorlására a betegtársainak, továbbá a Szolgáltatás nyújtásának zavarása nélkül kerül sor.
8.5. Orvosválasztás
8.5.1. Páciensek lehetősége van arra, hogy a Szolgáltatóval - a Szolgáltatási Szerződés megkötésének időpontjában - jogviszonyban álló szakorvost megválassza a jelen pontban foglaltak egyidejű figyelembevételével. Ezen igényét időpontfoglaláskor köteles jelezni a Szolgáltató irányába, azzal, hogy ezen külön jelzés hiányában a Szolgáltató jogosult kijelölni az eljáró szakorvost. Amennyiben a Páciens által kiválasztott szakorvosnak a Szolgáltatási Szerződés megkötését követően a jogviszonya megszűnik a Szolgáltatóval, úgy a Szolgáltató jogosult kijelölni az eljáró szakorvost, azzal, hogy a Páciens elállása esetén a Szolgáltatót az 5. pontban részletesen meghatározottak szerinti Bánatpénz illeti meg.
8.5.2. A Szolgáltatás egészségügyi jellegére is figyelemmel a Szolgáltató rögzíti, hogy előre nem látható körülmények – többek között, de nem kizárólagosan sürgős Műtét, betegség esetén – esetén, ha a Páciens által választott orvos akadályoztatva van, ennek tudomásszerzésekor nyomban – legkésőbb a Szolgáltatásra egyeztetett időpontban a Szolgáltatás helyszínén - tájékoztatja a Pácienst a választott orvos akadályoztatásáról, valamint arról, hogy az egyeztetett időpontban tud-e helyettesítő orvosról gondoskodni, illetőleg hogy ezen helyettesítő személyt a Páciens elfogadja-e. Abban az esetben, ha a Szolgáltató helyettesítő orvosról gondoskodni nem tud vagy annak személyét a Páciens nem fogadja el, a Felek új időpontot egyeztetnek. A Páciens a fenti okból történő időpont-módosítás miatt semmilyen kártérítésre nem jogosult.
9. PÁCIENS KÖTELEZETTSÉGEI
9.1. A Páciens együttműködik a Szolgáltatóval, melynek keretében köteles feltárni a tőle elvárható gondossággal kórelőzményét, egészségügyi állapotát ésszerű részletezettséggel a Szolgáltató előtt, kiemelt tekintettel az alábbiakra: a) korábbi betegségéről, gyógykezeléséről, gyógyszer vagy gyógyhatású készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényezőiről, b) mindarról, amely mások életét vagy testi épségét veszélyeztetheti, így különösen a fertőző betegségekről és a foglalkozás végzését kizáró megbetegedésekről és állapotokról, c) az egészségügyi ellátást érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról,
9.2. A Páciens köteles a Szolgáltatást követően az otthoni utókezelés szabályait betartani és az előre egyeztetett kontrollvizsgálatokon megjelenni.
9.3. A 9.1. és 9.2. pontban meghatározott kötelezettségek elmulasztásából eredő károkért, valamint egyéb következményekért a Páciens köteles helytállni, azaz a Szolgáltatót kártérítési és sérelemdíj fizetési kötelezettség nem terheli.
9.4. A Páciens a Szolgáltató egészségügyi intézményének területén köteles a Szolgáltató mindenkori házi- és működési rendjét betartani és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely mások egészségét veszélyezteti. Ezen pont megszegése esetén a Szolgáltató jogosult a Szolgáltatási Szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a már teljesített szolgáltatások ellenértékét, valamint az ebből eredő kárt a Pácienssel szemben érvényesíteni.
9.5. Páciens köteles más páciensek, illetve a Szolgáltató jogait tiszteletben tartani.
9.6. Amennyiben a Páciens a jelen ÁSZF-ben foglalt bármely kötelezettségét megszegi, köteles a Szolgáltató ebből eredő kárát, valamint a felmerült, indokolt és igazolt költségeit maradéktalanul megfizetni. Továbbá a Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a Szolgáltatási Szerződést.
10. ADATVÉDELEM, ADATKEZELÉS
10.1. A Szolgáltatás igénybevételéhez Páciens a Szolgáltató rendelkezésére bocsátja legalább az alábbi adatokat: családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím, TAJ szám, telefonszám, e-mail cím. A Szolgáltatási Szerződés megkötéséhez elengedhetetlen a Páciens azonosítása, melynek érdekében a Páciens személyazonosító okmányt - személyi igazolvány, útlevél vagy jogosítvány - és lakcímkártyáját be kell mutatni a Szolgáltató részére.
10.2. A Páciens a Szolgáltatási Szerződés aláírásával – ennek hiányában az adatkezelési nyilatkozat aláírásával – hozzájárul és a Szolgáltató rendelkezésre bocsátja a legalább a 10.1. pontban meghatározott adatokat és a Szolgáltatási Szerződés teljesítéséhez szükséges egyéb egészségügyi és személyes adatokat, információkat, valamint hozzájárul, hogy a Szolgáltató közreműködői, közvetített szolgáltatást nyújtó vállalkozói megismerhessék a szolgáltatások elvégzése céljából, s részükre a Szolgáltató továbbíthassa a szükséges adatokat. Szolgáltató kötelezettséget vállal, hogy közzéteszi a honlapján, az Adatvédelmi Szabályzatban azon közreműködők jegyzékét, melyek részt vesznek a szolgáltatás nyújtásában.
10.3. A Szolgáltató adatkezelést a Páciens előzetes hozzájárulásán alapuló nyilatkozat alapján, továbbá az egészségügyi és hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény rendelkezései alapján kezel.
10.4. A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató az egészségügyi vizsgálati eredményeket, információkat a Szolgáltatást végző kezelőorvosnak továbbítja, aki jogosult a Páciens irányába azok tartalmáról felvilágosítást adni.
10.5. A Szolgáltató rögzíti, hogy a Páciens vizsgálati eredményének, továbbá a Pácienssel összefüggésbe hozható egészségügyi információk közlésére telefonon nincs lehetőség, kivételt képez - személyazonosítás elvégzését követően - az életet veszélyeztető eltérés közlése, mely esetben kiemelt jelentőséggel bír az életmentő kezelés vagy beavatkozás megkezdése.
10.6. A Szolgáltató a Páciens adatait – beleértve egészségügyi adatait – a Páciens által aláírt adatkezeléshez hozzájáruló nyilatkozatra tekintettel kezeli az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint Európai Unió általános adatvédelmi rendelet keretei között.
10.7. A Szolgáltató a tőle elvárható gondossággal mindent megtesz a Páciensek adatainak jogszabályban rögzített védelme iránt. A Szolgáltató a honlapján közzéteszi az Adatvédelmi Szabályzatát.
10.8. Páciens a Szolgáltatás során tudomására jutott Szolgáltató működésével kapcsolatos adatokat, információkat bizalmasan kezeli és azokat a Szolgáltató hozzájárulása nélkül – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – harmadik személy, hatóság vagy bíróság részére nem adja ki. E titoktartási kötelezettség a Szolgáltatási Szerződés megszűnését vagy teljesülését követően is fennmarad.
11. PANASZ
9.1. Szolgáltatással összefüggésben felmerült panaszt kizárólag írásban van mód benyújtani a Szolgáltató 1. pontban megjelölt székhelyére vagy e-mail címére megküldött módon. Panaszt kizárólag a Pácienstől – törvényes képviselőjétől-, illetve írásban igazolt meghatalmazottjától - van módjában elfogadni a Szolgáltatónak.
9.2. Szolgáltató a panaszt kézbesítéstől számított 15 (tizenöt) napon belül bírál el és írásban értesíti a Pácienst a panasszal kapcsolatos állásfoglalásáról.
9.3. Amennyiben a Páciens nem találja kielégítőnek a Szolgáltató válaszát, a Szolgáltató székhelye szerint területileg illetékes betegjogi képviselőhöz fordulhat:
Név: Dr. Mina András
Telefonszám: +3620 4899577
E-mail cím: andras.mina@ijb.emmi.gov.hu
12. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
12.1. Jelen ÁSZF egyoldalú módosítására bármikor jogosult a Szolgáltató. A módosított ÁSZF egységes szerkezetbe foglalt formában közzé teszi honlapján és ennek tényét rögzíti a honlapon. Az ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási Szerződésre. Az ÁSZF a Szolgáltató honlapján történő közzététellel válik hatályossá. 12.2. A Szolgáltatási Szerződésből eredő vagy azzal összefüggő jogvita esetén a Szolgáltató székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességének vetik alá magukat a Felek. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény („Eütv.”) rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadók. Jelen ÁSZF 2022. {**}.{**}. napjától hatályos
DR. GOODWIN SZÉPSÉG- ÉS EGÉSZSÉGKÖZPONT KFT.